dinsdag 22 december 2009

The Christmas-tour: part 3


The bedroom

Sneeuwwit....
Snow-white....
Als het frisse katoenen beddengoed
Like the fresh cotton bed linen

Als het kleine vaasje dat zelfs zonder bloemen mooi staat te zijn
Like the little vase, that's pretty even without flowers


Als het kaarsje in het emaille blakertje
Like the candle in the enamel candlestick


Als het sober aangekleedde venster
Like the sober decorated window



.... sneeuwwit uitzicht vanuit onze slaapkamer....
....snow-white view from our bedroom....

The toilet
Ook hier eenvoudige decoraties
Also some simple decorations here

En kaarslicht
And candlelight

Oude kerstklokjes
Vintage Christmas bells

Tussen heerlijk geurende zepen
Between lovely scented soaps

Een plekje om af en toe even te ontsnappen aan de alledaagse hectiek om vervolgens even weg te dromen in m'n eigen JDL-wereldje
Ik hoor niets of niemand meer
A place to escape from every day hectics and then to dream away in my own little JDL-world
I don't hear anything or anyone anymore

Misschien vinden sommigen het maar gek of raar, zo'n kerst toiletje
Maybe some think it's weird or strange, a Christmas toilet
Maar ik zou het liefst het hele huis van boven tot onder in kerstsfeer willen brengen, heerlijk!
Helaas is het boven dit jaar niet gelukt omdat het nog lang niet af is, maar wie weet volgend jaar!
But I would love to decorate the whole house both upstairs and downstairs, wonderful!
I couldn't make it upstairs this year because we're not finished yet, but who knows next year!

En.... gaan jullie morgen met me mee op het laatste stukje van de rondreis?
And.... will you come along with me tomorrow on the last part of this journey?

20 opmerkingen:

Margriet Tournier zei

Wauw Elly; ik val in herhalingen, maar ook op je slaapkamer en zelfs het kleinste kamertje is het prachtig! Volgens mij moet het toilet bij jullie wel continue bezet zijn; zó gezellig is het er! (-; En het is allemaal ook zo mooi op elkaar afgestemd.

Ook voor jou en je familie hele gezellige feestdagen toegewenst (en dat gaat vast wel lukken in zo'n gezellig aangekleed huis)!

Groetjes,
Margriet

Fia zei

Je blijft ons verrassen en....ik geniet weer van de mooie en sfeervolle plekjes in jouw huis!
Vind je gordijnen zo prachtig!

Kijk alweer uit naar je part 4.

Groetjes Fia

Anoniem zei

hoi Elly ,volgend jaar koop ik toch de veren vleugels als ik mooie kan vinden .Heb dit jaar geen mooie gezien ,jammer ze staan zo mooi bij jou.
Jou kleinste kamertje heb ik nu gezien en klein is hij zeker niet ,zou willen dat die van mij zo groot was dan versierde ik hem ook helemaal kerst.
Prachtig die sneeuw zo in je tuin .Ik zou alleen erg moeilijk mijn bed uitkomen met dat uitzicht brrr snel weer dat dekbed over me heen lekker warm .
Werk ze ,groetjes Paula
ps ben niet aangemeld zie ik dus doe het maar anoniem

Mandy zei

absolutley stunning! thanks so much for sharing! merry chirstmas!

{{hugs}}mandyxx

casa nostra zei

ik heb net je christmas-tours bekeken en wat ziet het er weer gezellig uit allemaal. mooie kerstversiering heb je gemaakt. wens ik je alvast hele fijne kerstdagen toe en het allerbeste voor 2010!

Marjolein zei

He Elly..... wat ziet het er toch beregezellig uit zeg!
Enig zo in de slaapkamer en op het toilet ook die versieringen!

Heel fijne feestdagen meid, en een goed 2010, vol met leuke creatieve dingen!

Heleen zei

Whauw, wat ziet er alles toch prachtig uit!!!! Ik ben al blij als de kerstboom staat en de tafels is kerstsfeer zijn... maar als ik bij jou kom zie ik dat er nog veel meer mogelijk is!
echt geweldig!!

Unknown zei

prachtig Elly wat heb je het gezellig!!
Ik blijf ff plakken hoor dus graag een bakkie erbij wacht ik op de volgende foto's :)

Miranda | Taxx Life Blog zei

Echt prachtig hoor! Wat een heerlijk sfeer en wat een prachtige foto's. Fijne feestdagen!

Anoniem zei

Hoi Elly,
Ik zit al in spanning te wachten op het vervolg van je rondleiding, het ziet er allemaal tot nog toe helemaal geweldig uit, zelf het toilet...
Groetjes Sonja

Twa zei

Gezellig! Ik moet eerlijk zeggen, bij ons blijft de kerstversiering beperkt tot de voortuin, kamer en keuken hoor. Mijn boom is leuk al zeg ik het zelf.Toch maar een nieuwe gehaald bij de concurrent. Ik zie je straks bij het hachee eten bij pap en mam. Neem ik je kind ook weer mee.
Groetjes Twaatje

jeanet zei

Ja,ja,jaaaaa dan ben ik ook weer van de partij! En dat w.c.-eetje is zoooo geweldig. Ik vertoef menige momenten in een lelijk oud 70's model inclusief bij behorende tegeltjes die nat uitslaan als het weer omslaat. Ik doe er niets aan omdat het een oud huur huisje is. Zucht zou graag willen verhuizen.... Daarom geniet ik dubbel als ik met jou mee mag door jou jdl wonderland ( en je heft geeneens intree, ha,ha,ha)

Blue Cottage zei

Hoi hoi,

Jij en je gezin ook hele fijne feestdagen
en alle goeds voor 2010.

Groetjes en tot blogs Cobi

PS je huis zit er erg mooi Kerstig uit.

Unknown zei

Ja hoor wij lopen wel achter je aan hoor!!!
Wil je vast wel super kerstdagen toe wensen,en een heel liefdevol nieuwjaar!!

Tiets zei

Ik wens jou en je gezin hele fijne dagen toe Elly en natuurlijk een gezond en liefdevol 2010!
Liefs Tiets

Boukje zei

Even een paar dagen gemist hoor, maar wat heb je alles weer mooi gemaakt! 'k Zou zo bij je langs willen komen, gezellig!
Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Liefs Boukje.

Jikkes zei

Ik geniet weer van al je foto's. Wat ziet het er bij jou toch prachtig uit! Jij hebt echt een decoratietalent!!!
Maar lieve Elly, ik geniet niet alleen van je blog, maar ook van je brievenbus-verrassing vandaag!
Ik kreeg er blosjes van...totaal niet verwacht...
Echt superlief!
Alles heeft een mooi plaatsje gekregen hoor =)

Dikke kus!
Maureen

Reginas Cottage zei

hi elly
just wonderful!!!!!!!!!!
what a loveley toilet,i like the deco
in this room.
groetjes,regina

bellaboo zei

Have enjoyed your Christmas tours so much.
Wishing you a very MERRY CHRISTMAS from England!

Bellaboo

scrappy jen d zei

Liebe Elly,
Heerlijk zo'n toiletje vol sprankelende lichtjes en kerst-attribuutjes....
Echt wel even lekker "zitten",ha, ha...
WAt ben je toch een tovenares!
Meis...Je kunt zo aan de slag als interieur-inrichtster bij zo'n prachtig woon-magazine! Je hebt zoveel STYLE!
Knap hoor!
Ik ga morgen weer heel erg graag mee voor de laatste toer!
Veel liefs en dank voor je lieve reacties opmijn blogje,
Big HUG, Jen.