maandag 21 december 2009

The Christmas-tour: part 2

The kitchen
Lief dat jullie nog even gebleven zijn
So sweet of you to stay

Om mij te vergezellen
To come along with me

Tijdens deze kleine rondreis
During this little trip
Door mijn eigen kleine Kerstwereld
Through my own little Christmas world

Waar ik dingen zelfgemaakt heb , zoals deze krans,
Where I made things myself, like this wreath,

Dit eenvoudige, maar sfeervolle boeket van Pinus, witte Asparagus en rode bessentakken,
This simple but decorative bouquet made of Pinus, white Asparagus and red berries,
En dit kleine kerstboompje gemaakt van vilt, kant en knoopjes
And this little Christmas tree made of felt, lace and buttons
Maar ook waar dierbare spulletjes staan die ik ooit heb gekregen, zoals dit (zelfgemaakte) "Noël"
But it's also a place where I keep precious things I've got as a gift once, like this (handmade) "Noël"

En de hyacinten die m'n oudst zoontje kocht aan de deur van z'n zakgeld, omdat hij het anders zo zielig vond voor het kind dat voor hem stond (we hebben het natuurlijk wel terug betaald hoor!)
And the hyacinths my eldest son bought of his own pocket-money at the door, because he felt so sorry for the kid in front of him ( we payed him back of course!)

Maar ook spulletjes die ik door de jaren heen heb verzameld
But also things I've collected through the years

Zoals deze schattige houten engeltjes
Like these cute wooden angels
En dit grappige sneeuwpopje
And this funny little snowman
En natuurlijk ontbreken ook hier de lichtjes niet, zoals hier in de kast
And of course little lights here too, like in this cupboard
En op het aanrecht
And on the kitchen sink

Kleine tortelduifjes
Little lovebirds

Als symbool voor het feit dat M. en ik elkaar 12 1/2 jaar geleden, op 10 Juni 1997, elkaar het jawoord gaven
As a symbol for the fact that M. and I said yes to each other, 12 1/2 years ago, on the 10th of June 1997


De keuken, het hart van ons kersthuisje. Het warme middelpunt van alledag.
The kitchen, the heart of our little Christmas home. The warm centre of every day.

Kijk eens, de warme chocolademelk met slagroom staat al klaar, lusten jullie er ook nog zo'n overheerlijk sneeuwpopkoekje bij?
Look, the hot chocolate with whipped cream is ready, a yummie snowmancookie anyone?

En morgen? Nou, dat zien jullie nog wel!
And tomorrow? Well, you'll see!
Hugs,

22 opmerkingen:

peet zei

Koekje erbij ??!! Nou Ikkke wel hoor ( hebberig he ??)
Ik heb weer genoten van deze tour part two .
Het ziet er erg gezellig bij je uit !

Geniet van de kerst met je gezin en hondjes !
En ik wens je een inspirerend creatief 2010 toe
Liefs Peet

Heleen zei

Wat ziet alles er toch gezellig en sfeervol uit! En dan ook nog een witte kerst dit kan toch niet meer stuk! geniet er lekker van!

Unknown zei

Nou Elly, ik heb echt genoten van je rondleiding. Wat ziet je keuken er prachtig uit.
Echt hele mooie dingen heb ik voorbij zien komen, je vilten kerstboompje is echt zo schattig! Mooi gemaakt.
Ook ben ik helemaal verliefd op je paddestoel peper en zoutstelletje, waar heb je die vandaan? Of is het weer een tweedehandsvonst van je?

Oja, mijn sneeuwpopjes komen uit een tilda boek. Ik zal het patroon bij iemand van Picasa in het album staan. Als je interesse hebt kan ik nog wel even kijken bij wie precies.
Lieve groetjes Ilona

The Old and the Beautiful zei

Wat gezellig en knus ziet het er bij jou uit!
En bij jou kunnen we dus ook al voor chocomelk terecht ;-)
Fijne feestdagen en een goed 2010.
Groetjes,
Gonda

Fia zei

Wat is dit toch genieten in jouw mooie Kersthuis krijg er een heel warm gevoel bij!
Ik vind het machtig hoe jij alles zo sfeervol een plekje geeft, en de chocolade melk met de koekjes....super !!!
Dank voor je lieve reactie op mijn blog.

Lieve groetjes,
Fia

Margriet Tournier zei

Elly je keuken is in één woord:

P-R-A-C-H-T-I-G!

Groetjes,
Margriet

atelierlemlem zei

Wat prachtig! Zelfs je keuken heb je versierd...en zo mooi!
Oh, dat koekje sla ik ook niet af hoor, lijnen doen we vannacht wel weer...
Groetjes uit een witte wereld, Mama lieveheersbeestje.

Jikkes zei

Hhhmmm heerlijk een digitale beker chocolademelk met slagroom en koekje....bedankt!

En wat een feest is het toch om een kijkje bij je thuis te nemen.
Wat mooi en sfeervol!

Fijne dagen!
Maureen

Mich zei

Wat ziet het er daar nu echt gezellig uit bij jullie !!!

scrappy jen d zei

Geweldig part two of the tour1 Meis...wat heb je alles toch netjes en zo goed voor elkaar! Het is hier aksof er een bom ontploft is.....
Overal ligt lego, want tja...kinderen moeten spelen, he?
Enne....een enorme doos vol met scrapspullen midden in de keuken, omdat ik ieder vrij momentje zooo graag even wil scrappen, maar het komt er niet van, want de opvang zit vol! Ha, ha...En dat gaat nog even door tot half zes, 24 december.....
Ik weet het: een eigen business runnen gaat nu eenmaal gepaart met dit soort dingen, maar o, o....wat verlang ik naar een weekje SCRAPPEN en mijn huisje opruimen! Peter is de slaapkamer aan het verven....Dat is ooko een vijf jarenplan aan het worden. De opvang loopt zo ontzettend goed!
Ha, ha....|Het is allemaal wat dubbel, he?
Aan de ene kant blijdschap en geluk vanwege het slagen van het bedrijf en aan de andere kant het er tegen aan lopen, dat je het thuis (qua opruimen) wat over de schoenen loopt...Gelukkig is de sfeer wel goed: mijn kids genieten van de mooie boom, de Kerst-sokken en van onze liefde voor ze! Dat stemt wel goed!
Nou ja....GENIET IK EXTRA VAN JOUW DROOM-HUISJE! KAN IK INTENS VAN GENIETEN EN DANK JE WEL VOOR HET DELEN!
Hele grote knuffel, Jen.

Kim zei

Hier kan ik helemaal van genieten. Dat wit met rood is prachtig en wat heb je toch een mooie spulletjes.
Groetjes van Kim

Rumour has it zei

Lieve Elly,
van harte al mijn beste wensen voor een mooie Kerst voor jullie allen! Je bent echt een ster in decoreren en je huis mooi aankleden!
Hartelijke groeten, Marjolijn

Cindy at her Country Home zei

En ik..., ik ontzettende lieve Elly ben helemaal thuis bij jou en ben er helemaal stil van...(lieve zucht) Oooohhh wat is dit mooi, dankjewel voor deze warme ontvangst en de "Christmas tour"! Breath taking and so beautiful!
En die heerlijke kop Choco smaakte grandioos, zou niet beter kunnen.
Winterliefs en een dikke omhelzing voor al het genieten, trek nu m'n wanten en zet m'n muts weer op. Een hartengroet roep ik nog naar je, Cin x

Marja Rijnsburger zei

Elly jullie huis is weer zo gezellig. Al dat rood, het hoort echt bij de kerst. Ik wens je samen met je gezin geweldige kerstdagen.
Liefs en een knuffel Marja.

Eveline zei

Gezellig knus bij jou binnen, je krijgt er een lekker warm gevoel bij.
Eveline.

Yvonne zei

Hoi Elly,

Ik was al even niet geweest jammer genoeg, maar ik heb net heerlijk plaatjes gekeken en wat bij zitten lezen...
Allereerst nog van harte met jullie 12.5 jaar jubileum !
Nog gelukkige jaren samen gewenst!!
En verder heb ik alleen maar genoten van die prachtige creaties van jou en die vrolijke kleurtjes allemaal
enne wat heb jij toch een lieve zoon, een echt gevoels joch !!
Hele fijne dagen gewenst!
Lieve groet,
Yvon

Reginas Cottage zei

Dear Elly
what a wonderful christmas home you have.I love red and white dishes and yours looks very nice.Your little
wooden angels is a dream.
Have a nice time in your cosy christmas home!
Groetjes,Regina

Alisa Noble zei

Just lovely! I feel like I've really been sitting at your kitchen table, chatting with you!

paula zei

Heerlijk dat kopje thee dank je wel Elly ,ik raad je aan niets aan je tuin te doen hij is prachtig zo ;-)
Laat snel je Tilda werkstuk zien ben nieuwsgierig
groetjes Paula

Jeanet zei

Heeeeeeeeeerlijk Elly ik heb genoten van al het moois, zo super gedecoreerd allemaal en met een lekkere kop chocola met wat lekkers erbij voelt het al echt kerst !!

Anoniem zei

jeetje wat een ontzettend mooie en leuke site!!!! Lijkt wel alsof ik thuiskom, je houdt van precies dezelfde dingen als ik. Vandaag ben ik nog even langs de kringloop geweest, en ja weer een leuk mandje en div. lazen gescoord! Succes met je site, hij staat bij mij ondder m'n favrieten. groet Juul

Make handmade zei

Great ideas! i love it, thanks for sharing.