donderdag 22 oktober 2009

Ready! (?????)

Hahaha, ja, dat zou je bijna denken als je dit zo bekijkt! En ja, het grote werk is gedaan, nu nog de kleinere klussen zoals de computerhoek in orde maken (tjeetje, ik heb zelfs een hele tijd zonder gezeten, dat is echt erg!), en schoonmaken en poetsen en schoonmaken en poetsen! Wat een stof!
Just kiddin´! It looks almost real, if you look at these pictures! And yes, the big jobs are done, now it´s time for the smaller ones, like fixing the pc-corner (omg, I´ve been without my pc for a while, that was really horrible!), and cleaning and dusting and cleaning and dusting! My oh my what a dust everywhere!


Ja kijk maar eens goed! Want wat gebeurt hier?
Yep, take a closer look! Because what´s happening here?


Juist, de vloer is er uitgejekkerd en er is een nieuwe laag over heen gekomen. Ook hier weer een verloop van zo'n cm of 5! Dus dit was een heel karwei, maar gelukkig hebben we het toch gelijk aangepakt, zou er niet aan moeten denken om over een tijd weer de heleboel leeg te moeten halen. En mooi dat het allemaal geworden is! Ik zit gewoon elke avond te genieten! Ik wist niet dat ik zo'n heimwee in m'n eigen huis kon hebben! Want voor zo'n huismus als ik, is het echt afzien hoor, weken zonder m'n eigen spulletjes, temidden van stof en bende! Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard!
Eigenlijk wilde ik alles pas laten zien als het af zou zijn, maar ik kon het nu toch echt niet meer voor me houden! Bij deze: a tour by candelight!
Yes, the old floor has gone and a new concrete floor was made! And, just like the ceiling, the floor had also a lapse of almost 5 cm! So it was a huge job to get it fixed, but I´m glad we´ve done it! And it all became so beautiful! Every evening I´m enjoying our new living room! I would never have thought I would be homesick in my own house! I´m such a huge titmouse, so it was really hard to be without my own little things for weeks, among all the mess. But it was worth it! Actually I wanted to show you everything when it was totally ready, but I couldn´t wait any longer! For now: a tour by candlelight!

Zucht..... wat ben ik toch blij met m´n plafonnetje!
Sigh..... I´m so happy with my ceiling!

En met m´n vloertje.....!
And with my floor.....!





En ook de hondjes zijn weer helemaal blij. Ook zij hadden last van een soort heimwee leek het wel, ze aten bijna niet meer. Kijk meneertje hier eens ongeneerd liggen!
And the dogs are also happy again! They too were a little homesick I think, cause they hardly ate. Look at this little fellow, lying presumptuous on the couch!
Ja, dan ligt deze er toch wat fatsoenlijker bij!
Yep, this one looks more decent!
Ook meneer Beer is weer helemaal gelukkig!
Tour by daylight volgt snel!
En voordat ik het vergeet, iedereen hardstikke bedankt voor alle lieve woorden van steun en medeleven! Ik kon ze héél goed gebruiken! Dikke kus voor jullie allemaal!
And mister Bear is happy too! Tour by daylight will follow soon!
And before I forget: I want to thank all of you for your kind and supporting words! I needed them very much! Big hug for you all!

55 opmerkingen:

Jeanette zei

petje af hoor hoe het er allemaal uitziet! ik vind het in 1 woord prachtig! wat heb je ook leuke spullen en hoe krijg je dat in zo`n korte tijd helemaal omgegooid van kleur naar wit? ja...ik ben er stil van zo mooi.....

lieve groet, jeanette

Lori zei

Elly, oh my...what can i say...your living room looks stunning...i love how your ceiling looks and your lovely floors...but most of all the sweet homey touches you have added that make the room all yours...it is gorgeous!!!

Marianne zei

Wat een klus hebben jullie aangepakt zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal op een gegeven moment goed zat was. Maar nu heb je wel een fantastisch resultaat en hoeven jullie voorlopig ook niet meer aan de slag. Geniet ervan en rust lekker uit. Jullie hebben het verdiend.

Eveline zei

Ziet er heel erg leuk uit allemaal.
Eveline.

WEERspiegeling zei

Zooo Elly, wat is het prachtig geworden!! Het plafond, de vloer en al je gezellige hoekjes, geweldig gewoon. Nog effe doorbijten voor de laatste 'loodjes' en dan heerlijk genieten!! Je zit er lekker warmpjes bij de komende herfst en winter (en natuurlijk ook nog heel lang daarna!).
Groetjes, Anita

Marja Sch zei

Wat is dat prachtig geworden. Geniet er lekker van. Groetjes Marja

Unknown zei

Prachtig geworden Elly, en nu genieten van alles!!!!!

Groetjes Yvon.

Jootje zei

wat is het mooi geworden! het lijkt wel een kamer uit een sprookje! ik snap helemaal hoe je je de afgelopen periode voelde, ik zit nu midden in het verbouwingsstof...
groetjes van jolanda

LiLi M. zei

Heee Elly, heerlijk om weer wat van je te horen. Je hebt gelijk dat je ons nu een voorproefje geeft, want in mijn optiek is het helemaal af! Ik kan me zo goed voorstellen dat jullie helemaal happy zijn nu, het was een werk, maar meid wat was het de moeite waard, daar heb je natuurlijk nooit spijt en alleen maar plezier van. Ik vind het schitterend geworden. En ik niet alleen zo zie ik wel! Laat het grote genieten maar beginnen. Je timing is wel perfect hè, zit je er heerlijk bij met die koude en donkere dagen die komen gaan. Petje af!

atelierlemlem zei

Hallo Elly, wat leuk dat je weer 'in cyberspace' bent! En wat is het huis mooi geworden...en zo gezellig!! Heerlijk hoor, je hebt alle herrie, stof en ongemak niet voor niets doorstaan. Maarre...5 centimeter verschil tussen de ene kant van de kamervloer en de andere?!? Hoe kan dat nu? Of verzakt je huisje soms? Heb je nu laminaat gekozen? Eerst had je plavuizen toch? Laminaat is wel comfortabeler denk ik..
We kunnen niet wachten tot een day-light tour...
Groetjes mama lieveheersbeestje.

Fia zei

Ik sta paf, had al tig keer gekeken op je blog!!
Wat een geslaagde verbouwing, knus sfeervol en inderdaad.... ik zou ook niet graag uithuizig zijn als ik zo'n knots gezellig home heb!
Ben zelf ook een huismus!

Je mag trots zijn,nu lekker genieten!!

Groetjes Fia

Heleen zei

Whauw, wat ziet alles er toch mooi uit! Als je midden in een renovatie zit denk je oh help... maar jeetje het is echt geweldig! geniet er maar van!

sandra_w zei

Ooohh wat ziet het er mooi uit! Echt heel gaaf!

San x

vosgesparis zei

ik moest wel lachen om je berichtje .. over je truttigheidjes, maar net wat je zegt, als we allemaal t zelfde zouden zijn is er ook niks aan ;) Ik weet niet wat voor vloer je had maar t ziet er behoorlijk strak uit... die lampen wil ik nog wel eens bij dachlicht zien, ze lijken wel van kipengaas maar dat zal wel niet kloppen ;)
vfijn weekend alvast.

Brigitta zei

zucht..... wat móóói
Groetjes
Brigitta

Unknown zei

wat een werk !!
ziet er wel super mooi uit
en wat een wauwie lampen zeg!!!'
ben er helemaal weg van

Carool zei

Oh wat ziet het er prachtig en verschrikkelijk warm uit!! Wat een heerlijke sfeer...

karoeza zei

nou, het is wederom weer super sfeervol geworden. Erg mooi.
Wat heb je nu precies op de vloer laten leggen?

paula zei

hoi Elly
Je huis ziet er in een woord Super uit .Moet echt even langs komen als je helemaal klaar bent .
Naailes ga ik echt niet geven ,maar als je een quilt wilt maken in kussen maat ;)?dan ben je natuurlijk altijd welkom .
Ik keek even het srapblad door en zag dat er veel van jou in stond ,goed zo heel mooi.
sterkt met de laatse klusjes in je huis ,oja mijn pc had kuren en ik ben je e-mail adres kwijt daardoor ,wil je mij dus even je email laten weten als je tijd hebt ?
groetjs Paula

Unknown zei

Prachtig Elly,wat een verbouwing,en wat een geweldig resultaat!
Mooi plavond (hebben wij ook :) )
En je vloer en dan alles zo gezellig ingericht!
Geniet er van,fijn weekend hoor!

Franca zei

Mooi!!!
Wat een prachtige foto's.
En wat snel!
Hier zijn we met voorbereidingen bezig voor een nieuwe badkamer, maar dat gaat vast niet in jullie tempo lukken.
Ik kijk nog een keertje op mijn gemakje ( kan ik nog extra genieten).
groetjes, Franca.

Coco Rose Diaries zei

Wow, what a beautiful room! I am sooooo jealous! xxx

Mayflower zei

Hoi Elly, wat heb je een sfeervolle kamer en met van die prachtig stijlelementen. Ja zo'n plafond dat wil ik ook....echt prachtig, helaas woon ik in een nieuwbouwhuis. Ik heb genoten van je mooie foto's.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Jeanet zei

Whahaha Elly je zou bijna de hele dag op de bank gaan liggen en staren naar je geweldige plafond, zoooo mooi , hoort echt bij jullie huisje !!
Tjsonge tjsonge wat een klus is het geweest allemaal , maar het resultaat is ernaar prachtig mooi allemaal ! Kan me voorstellen dat niet aan het SBM toekwam !!Nog heel erg bedankt voor je lieve felicitaties , gezellig dat je er weer bent Elly !!
Fijn weekend , liefssss Jeanet

M. zei

voeten op de tafel...en genieten maar!!!!!!!!!!!!
mooi geworden!!!
en je plafond is idd super...
nou wat ik zei..glaasje drinken,nootje voeten omhoog en genieten maar!!

groetjes..

Inge Groot zei

Waaaaaauw wat is het prachtig geworden Elly *zucht* zo mooi al dat wit! Ik hou dr van;-)

Alvast veel plezier in je "nieuwe" huisje:-D Enne.... succes met de laatste loodjes.

Fijn weekend,
Inge xOx

scrappy jen d zei

Hoi lieverd!
WAT IS ALLES PRACHTIG GEWORDEN! EL.......HET LIJKT WEL EEN PLAATJE UIT EEN WOONMAGAZINE! WAT HEB JE TOCH GEVOEL VOOR ZOIETS! Kan ik je inhuren?
Moet met de keuken aan de slag en ben helemaal weg van dat VINTAGE gedoe! HELP!
Ha, ha..
Als je nog goeie tips hebt?
Ik hou me aanbevolen, hoor!
Big hug,
Jen.

Anoniem zei

Zo...jullie hebben hard gewerkt en wauw wat is het mooi geworden! Als je dan het resultaat ziet dan weet je weer waar je het voor gedaan hebt toch! ;) En alles weer leuk gestyld, helemaal leuk!

groetjes,
Mirelle

Anneke zei

ooh, wat een gezellig huisje!
Zo schattig vind ik het :D
Groetjes Anneke

Alisa Noble zei

It looks just wonderful, Elly!!!
I really love the ceiling beams!

Boukje zei

Wat hebben jullie er weer wat moois van gemaakt! Geniet maar lekker van je vernieuwde huisje!
Groetjes Boukje.

Reginas Cottage zei

hi ely
wow.....what a wonderful livingroom.
i love all your nice decoration,they are really beautiful.
have a nice weekend,
hugs regina

Marjolein zei

Ooooooh Elly, schitterend! Wat een mooi huisje krijg je terug zeg!
Heerlijk, ok, het is even afzien, maar straks...... heerlijk genieten! Echt mooi geworden meid!

Unknown zei

Waauuuwwwww wat is het Geweldig geworden!!! Wat zal jij blij zijn zeg!
Genieten maar!
Groetjse Ilona (picasa)

Vicki Chrisman zei

Oh Elly.. everything looks just beautiful! So cozy..no wonder the pup is snoozing. I LOVE IT!

Je@net zei

Ooooooooh, prachtig geworden Elly!! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!

Margriet Tournier zei

Prachtig Elly! Het kost even wat kruim, maar dan héb je ook wat! Geniet ervan en fijn dat je weer terug bent. Groetjes, Margriet

SueLovesCherries zei

It looks lovely - I'm so happy for you (and the dogs)!

Twa zei

Halootjes!!! Ja, we zijn er weer. We hebben het echt heerlijk gehad. Lekker weer natuurlijk, dat scheelt al een hoop. En we mochten nog op het 50 jarig huwelijksfeestje van Dirk en Annie komen, en Karin was vrijdag ook nog jarig, dus hebben we weer even een bakkie gedaan. En voor beide nog even op jacht naar een leuk kadootje (voor het bruidspaar had ik een krans gemaakt met 50 erin(bij de AFA vandaan), en voor karin rozenstruiken voor daar in de tuin en nog wat bolletjes). Dus het was zeer gezellig. De rosé vloeide rijkelijk. Bij jou is het ook mooi geworden zeg! Heb je nu toch de lichte laminaat gedaan? Ik kan het op de foto niet zo goed zien. Het plafond is ook super hoor, nu is je kamer echt helemaal naar het zin. Ik moet morgen werken, dus neem ik het stippenspul wel even voor je mee. Groetjes Twaatje.

Margie’s daughter Leiny zei

Hi Elly, You are the winner of the Margie's Crafts Sharing the love giveaway.... Congratulations, I am so happy you are a winner. As I do not have a computer I cannot post the winners yet, but if you could email your full name and address to me at margiewouters@gmail.com I will post your package.

I love your new room. the floor and ceiling look great, and your little puppies seem to be so glad to have their space back too. hugs, Margie.

Muggensteekjes zei

Hoi Elly,
ooh wauw, wat is het mooi geworden!!! Ik zit hier gewoon helemaal weg te dromen bij al die mooie foto's.Je plafond is echt super en je vloer... zo mooi.Jullie hebben er dan misschien veel werk aan gehad maar dat was het toch dubbel en dwars waard. Geniet maar lekker van je mooie huisje met al je mooie spulletjes en tot gauw.
Groetjes, Ingrid.

Weißer Vintagezauber zei

Hello my dear Elly,
ohhhhhhh how has become nice this.
You have it, finally, created..... and all work and the expenditure has been worthwhile.
The cover and the floor are an absolute dream. It emits so much cosiness and harmony. What I am glad with you!!!!!!
If you did not become live so far away I in the evening with candle light on a small chat go past, hihihi!!!!
Embrace and all the best,
Elke.

Ruth Philps zei

Hi Elly, gosh what a stress and a mess you have been through but so worth it to see all the loveliness at the other end!!
Youo ceiling and floor look gorgeous and I can't wait to see that Kath kidston wallpaper up in your hallway!!!
Please hurry!!lol am praying for rain for you so the wall paper men come soon!!

Miss Marple zei

Wat heerlijk meid! Van harte gefeliciteerd met je "nieuwe" huisje!. Ik kan helemaal geloven, dat je elke avond zit te glunderen vanwege deze mooie plek die jullie hebben gemaakt. Ik ben ook al benieuwd naar de fotos van de rest!
Hele lieve groetjes - Irma

theeleuten zei

Meid wat heerlijk dat je weer in je woonkamer kan en wat mooi...je vloer, je plafond en zo knus weer!
Wat een leuke hanglampen heb je ...

Lekker genieten en goed dat jullie de vloer gedaan gedaan hebben ,lekker klaar!!
Liefs Evelien

Anoniem zei

Hi elly,
Your home is your castle :)
Genieten maar :)) !!
fijne week nog, Janneke.

corry zei

Jeetje, dat zier er prachtig uit Elly. Een verbouwing hakt er letterlijk en figuurlijk in. Ga nu maar lekker genieten van al dat moois!

Petra zei

Ik kan alleen maar zeggen: WAUW...wat is het prachtig geworden. Ik zou zo even willen zitten op de bank en rond willen kijken. Het is echt prachtig geworden! Je vloer en je plafond! Wat zul jij genieten!!

Liefs van Petra
ps. ben je nog naar de poppenhuisbeurs geweest?? Ik wel :-)

Cindy at her Country Home zei

Elly (roep ik hier luid uit) wil je alleen maar berichten dat ik het patroontje van m'n gebreide patchwork kussen op m'n blog zal plaatsen, blijf ik hier toch zo steken!!! (hou op met je lokaas hahahah) Wat MOOOOIII geworden, meid wat heb jij toch ook een heerlijk blog echt complimenten. Liefs van Cin x p.s. ben verliefd op dat lieve tafellampje met als kapje ecru stof, ik zie je daarnaast al breien... hihi

casa nostra zei

wat een werk hebben jullie verricht, maar wat is het prachtig geworden. dat plafond... wat een verschil zeg. ik weet niet meer precies wat voor vloer je had, maar volgens mij lichte tegels,maar dit doet i.i.g. heel warm aan. nu maar lekker genieten van alles.

Boukje zei

Ik hoop dat je dit nog leest, ik heb een cadeautje voor je op mijn blog!
Groetjes Boukje.

BELLE BLANC zei

Hey Polkadotty, the new floor is stunning! Love your beautiful living room, your decorations are perfect. The little sleeping beauty is so sweet... wish you a good time relaxing in your new room, hugs Mira!

Ellen zei

Ziet er schitterend uit, ook helemaal mijn smaak, zo knus en gezellig. Jullie hebben bergen werk verzet maar nu kun je gaan genieten !!
Petje af hoor !!

missm zei

Wow, mooi huis zo. Heb even heel je blog doorgespit en krijg gelijk leuke ideetjes en heel veel inspiratie. Ga zeker vaker bij je langs komen.

Anoniem zei

Hoi tante Elly
Ziet er allemaal erg gezellig uit
Ik mag ook op de kerstmarkt helpen ik mag koffie en glu wijn serveren
en lekkere koeken.
Groetjes Ronnie

U allerliefste nichtje!!!!