zondag 4 oktober 2009

DIY-Break

Sorry meiden, maar ik neem een pauze voor een aantal weken. Het is een gigantische puinhoop alom hier! Boven kunnen de kinderen amper bij hun bed komen, ik wacht vol smart op de behangers, zodat ik weer kan schoonmaken, opruimen en inrichten. Maar ze komen als het weer te slecht is voor hun buiten-schilder-klussen en tja tot nu toe is het te mooi geweest (ondanks een paar kleine regenbuitjes de afgelopen dagen).
Sorry girls, but I'm taking a break for a couple of weeks. It's a huge mess overhere and all around! Upstairs the kids hardly can reach their beds, I'm desperately waiting for the wall paperers, so I can clean, tidy up and re-decorate there. But they come when the weather is too bad for their outside painting jobs, and well, the weather has been just too good (despite a few little raindrops we've had past few days) lately.
Een kleine woonkamer update. Voordat het houtwerk er tegenaan kon, moest het plafond waterpas gemaakt worden en ik kan je zeggen, dat viel nog niet mee! Het was zo verduveld hobbelig en bobbelig!
A little livingroom update. Before the timber could be placed on the ceiling, the ceiling had to be leveled, it was so darn wobbly!

Op sommige plaatsen scheelde het meer dan 4 cm!
On some places the difference was more than 4 cms!


Maar, nadat dit klusje geklaard was, was het de beurt aan het houtwerk! En owwww... het ziet er nu al geweldig uit! Vandaag heb ik het 2x geschilderd, in totaal 4x nu. Plus de balken! Ik hoop dat die er morgen of overmorgen tegenaan gaan.
But, after that job was done, it was the timber's turn! And owwww... it looks sóóó lovely already! Today I've painted it twice, I painted it 4 times in all. Plus the beams! I hope tomorrow or the day after tomorrow they will be placed.


Maar de kinderen vinden het absoluut niet erg, integendeel! Het lijkt op kamperen in je eigen huis! We staan nog steeds in dubio of we de vloer nu wel of niet gaan vernieuwen. Ik wil het echt super graag, maar M. is nu al zat van alle troep. Dus daar is het laatste woord nog niet over gevallen. Ik bedoel, ik heb geen zin om binnen een jaar weer in de stofbende te zitten, dan nu alles maar tegelijk. De oude tegels moeten er allemaal uitgejekkerd worden en dan moet ook de vloer waterpas gemaakt worden. Ha, leuk he, zo´n oud huis! Alles is schots en scheef!
But the kids don't mind at all! It looks like camping in our own home!
We´re still in doubt whether to renew the floor or not. I want it so badly, but M. can´t stand all the mess. So we´re still arguing about that! I mean I don´t want all the dust again within a year or so. The old tiles must be pulled out and the floor must be leveled too. Ha, nice hey, an old house! Really, everything is higgledy piggledy!
Het spijt me dat ik al jullie mooie blogs niet heb bezocht, maar jullie weten nu de redenen! Ik weet niet wanneer ik weer terug ben, maar ik hoop dat het niet al te lang zal duren! En nu ga ik even languit op de bank met een heerlijk roseetje erbij. Vind wel dat ik het verdiend heb!
I´m sorry I´m not visiting all your lovely blogs, but now you know the reason! I don´t know when I´ll be back, but I hope it won´t take too long! For now, I´m gonna relax on the couch, with a glass of wine. Think I´ve earned it!

41 opmerkingen:

WEERspiegeling zei

Hai Elly,
wat een bende he, een verbouwing! Maar houd in gedachten dat het allemaal heel prachtig wordt straks. Enne... doe die vloer er maar meteen achterna, lijkt me heel verstandig (en mooi natuurlijk). Ik wacht met smart op je terugkomst met nieuwe foto's.
Geniet van je roseetje, je hebt 'm inderdaad verdiend! Proost!
Groetjes, Anita

Eveline zei

Succes met de verdere verbouwing en het behangen van de kamers. Even doorbijten nog.
Eveline.

Blue Cottage zei

Hoi hoi,
ik ben ook weer net terug, ik had ook zo me reden om me even terug te trekken.
Suc6 met de verbouwing.
Je weet na zo'n rommelige periode krijg je er weer iets moois voor terug.
Sterkte tot gauw.
Gr Cobi

peet zei

Hoi Elly
Ik leef met je mee ..!! Tja wij hebben ook zulke grote projecten achter de rug ik snap je hoor !Ben je in de keuken bezig ligt het stof op je nachtkastje ...dus je bent in je hele huis bezig ..
Ik ben wel heeel benieuwd naar het eind resultaat .

Heel veel strekte daar op de campif ...
Enne je moet maar zo denken straks kan je er van genieten met je roseetje !
Groetjes veel sterkte ermee !1
Peet

Kind An Huys zei

Het zal vast weer prachtig worden bij je!! Succes met alles!
Groetjes, Anne.

Lori zei

that sounds like my house Elly...everything is crooked here...see you when you get back:)

Fia zei

Sterkte nog Elly, eerst een troep en veel geregel maar....dan genieten!
En hopelijk wij straks ook!

Veel succes nog!

groetjes Fia

Heleen zei

Veel sterkte en succes met de verbouwing. Een blogbreak lijkt me zeer op z'n plaats nu.

Unknown zei

succes ...en tot gauw weer..

The Dutchess (a.k.a. Tat) zei

Heel veel succes met het verbouwen, ik ben enorm benieuwd naar het eindresultaat want de voorproefjes die k hier gezien heb zijn veelbelovend!

Marjolein zei

Wow meid, jullie zijn heel wat van plan! Een verbouwing kost de nodige tijd en ellende, het voordeel is, dat je er straks weer super bijzit!
Die vloer...... doen!!!! Alles in een keer klaar, heel verstandig!!

Geniet maar van de bank en je roseetje, heb je wel verdiend!!
Succes met alles!!

Jikkes zei

Ik heb er alle vertrouwen in, het wordt vast geweldig mooi!
Heel veel succes!

Liefs,
Maureen

Brigitta zei

Succes met de verbouwing, en ik geloof dat ik ook direct door zou pakken met de vloer, net wat je zegt, anders zit je straks nog een x in de stofboel.
Wat heb je trouwens schitterend behang gekocht!!

Ben heel benieuwd hoe alles er straks uitziet.

Groetjes
Brigitta

Unknown zei

Succes meid!
Wel een ellende maar je hebt straks een nog mooiere woonkamer.
Ben benieuwd of je straks ook een andere vloer hebt, je hebt gelijk hoor, je zit nu toch in de troep. Kan dat er toch ook nog wel bij???
Groetjes en hopelijk lees ik weer snel een inspirirende blog van je.
Ilona (van Picasa)

paula zei

hoi Elly,
Er komt een einde aan hoor!
Ik kan helemaal niet tegen troep en ben dan ook blij dat het hier klaar is ,alleen de trap nog en dan is het weer stof ba.
Neem jij maar lekker een glas rose en droom dan van hoe het eruit gaat zien .Als je klaar bent kom ik het bewonderen met Janet.En als je even uit de troep weg wilt ,je mag altijd even hier komen hoor!
groetjes Paula

Twa zei

Ik dacht hey, daar is El weer met een post. Zou ze daar foto's van de boven verdieping op hebben staan? Maar nee, ze zijn dus nog niet geweest. Wat jammer zeg. Het is voorlopig dus nog niet klaar. Wat een bende kan het dan zijn he? Toch zou ik de vloer er ook maar gelijk achteraan doen hoor, nu zit je toch al in de troep. Anders doe je het niet zo snel meer. En dan is het helemaal naar het zin. Nog even kamperen en dan.... is het helemaal mooi. Succes!!

Fluitenkruid zei

Veel succes, je zit meestal flink in de bende maar dan kun je straks lekker gaan genieten van een nieuw huis.

Yvonne zei

Ohh meid, hou vooral voor ogen dat alles straks alleen maar mooier word haha
het is nu wel echt bivakeren in je eigen huis of niet ?
Ik zou eerlijk gezegd die vloer dan ook maar gelijk hebben gehad, want daarna zie je er tegen op en heb je totaal geen zin meer in zo'n klus..
heel veel klussucces gewenst!!
groetjes Yvon

Rumour has it zei

Jee, het is alsof ik hier ons eigen verhaal lees, haha! Maar de voldoening na zo´n immens werk is des te groter. Een van de klussen die ik het minst graag doe, is boven mijn hoofd schilderen... met lamme armen en een stijve nek als gevolg :)
Houd de moed erin! Beste groetjes,
Marjolijn

Muggensteekjes zei

Hoi Elly,
oh meid, nog even volhouden hoor.Het gaat allemaal prachtig worden en de vloer zou ik ook maar meteen doen.Volgens mij wil je die al heel lang anders hebben (kan ik mij herrinneren uit een veel oudere post)dus doen hoor.Veel succes met het verbouwen en hopelijk blijf je niet al te lang weg,mis je nu al.
Groetjes, Ingrid.

Miss Marple zei

Hoi Elly
Neem lekker rustig de tijd voor alles. Ik kan me helemaal voorstellen dat die bende je kriechelig maakt! Zeker als je zo vaak in je huisje bezeg bent met dekoreren en nu zit je opeens tussen de puinhoop.
Veel sterkte en we zijn natuurlijk wel benieuwd naar resultaten!
Lieve groetjes - Irma

theeleuten zei

Och het is ook wel veel tegelijk maar ik zou zeggen hup ook de vloer,dan ben je voorlopig klaar!!!

Ach en als de kinderen het niet erg vinden...hou je het nog wel even vol!
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Heel veel succes, groetjes Evelien

Hannekie(Sisterly) zei

hoi elly
succes met alles. weet zeker dat het prachtig gaat worden
gr hannie

Margriet Tournier zei

Even volhouden nog Elly! Goed werk heeft tijd nodig! En als het straks allemaal achter de rug is ben je de ellende weer zo vergeten en smaakt dat rozeetje nog veeeeel lekkerder! Groetjes, Margriet

Jeanet zei

Owww Elly wat zal jij het zat zijn die bende ( ik kan er slecht tegen ) maar als je uiteindelijk het prachtige resultaat ziet ben je het snel vergeten .Ff doorbijten meid ( ook door het stof ) hihihi !
Heeeeeeel veeeeeel succes nog en ik ben heel aagje !

Boukje zei

Jammer dat het eerst altijd zo'n bende is, voordat je kunt genieten van het mooie! Veel succes, doe rustig aan hoor, wij blijven er wel!
Groetjes Boukje.

LiLi M. zei

Ik stem ook voor de vloer nu ook maar te doen! Zeg maar tegen je man dat we je niet nòg een keer kunnen missen!!! Weet je, je moet het ook maar positief bekijken, er hoeft nu ook van alles niet omdat je er toch niets van ziet. Hou maar lekker pauze, ik mis je, maar verheug me op de mooie plaatjes als je terug komt. Heeeeel veel succes!

vosgesparis zei

nou hup werken met die hap ;).... succes met klussen !

Margie’s daughter Leiny zei

Elly, what a time for you. I remember when we moved to our house it was like four years of dust and revamping, then building on.....Enjoy the wine...you certainly deserve it. Hugs, Margie.

Anoniem zei

Elly, ik zou zeggen maak het niet te waterpas, past goed bij de omgeving. Enne... waar heb je die twee lieve schatjes gelaten? Hondjes bedoel ik. Tante

scrappy jen d zei

PFFFFFFFFFFFFFFFFFF ELLY!
Wat een klus, he?
Mijn schatje is begonnen met onze enorme slaapkamer, waarin we met onze Björn bivakkeren!
Wat een gedoe, ha, ha...
Bij ons (ja, ook een oud huis!) moeten de muren hier en daar uit gefrased worden....Heerlijk!
Gelukkig is het alleen de slaapkamer maar. De kamer hebben we een paar jaren geleden al aangepakt!
Weet je wat ik heb gedaan toen de parketvloer opnieuw moest worden geschuurd en gelakt?
Ha, ha....Ik ben een paar weken met Ingmar naar Cran Canaria gegaan! Liep ik lekker NIEMAND voor de voeten!
Maar....het gaat allemaal ERG MOOI worden, meis! Dat is jou wel aan vertrouwd! Ik ben helemaal weg van dat prachtige behangetje! Heel veel succes en we zullen je mooie foto's en berichtjes wel even missen, maar we wensen jou en je gezin en je hondjes heel veel knutsel- en verbouwingsplezier en sterkte!
Dikke knuffel en ik kijk uit naar hetgeen het gaat worden!
Big hug, Jen.

monique zei

Veel succes met de verbouwing, je krijgt er vast iets moois voor terug.
Groetjes.

Alisa Noble zei

It's going to look so lovely when you're done with everything, Elly!
Good luck!

Anoniem zei

Hoi Elly,
Wat een grote klus inderdaad...maar wat zullen jullie straks genieten als het klaar is :)) Wat betreft de vloer... ben het met je eens ! Ik zou ook proberen mijn man over te halen, hahaha, weet niet of het zou lukken :)
Groetjes, Janneke.

Karoeza zei

joh, je bent gewoon in een mega verbouwing! Wordt je mooie huisje nog mooier. Ben benieuwd naar t resultaat

Je@net zei

Veel succes met de verbouwing Elly!

VANMARIEKE zei

Hallo Elly, Sterkte met alle klussen en hopelijk snel weer tijd voor foto's van het resultaat! Groetjes, Marieke

Wendy Schoonhoven zei

Hoi, zal ik je eens wat zeggen? Ik ben eigenlijk wel blij dat ik niet zoveel gemist heb op je blog. Niet dat ik het je gun dat je zo lang in de rommel zit, maar ik gun mezelf momenteel geen tijd om te bloghoppen en dat terwijl ik het altijd wel erg leuk vind....Dus meis, doe rustig aan, geniet van je rosé'tjes en ik kom af en toe nog weleens buurten hier. Lieve groetjes, Wendy.

Inge zei

Hoop dat het inmiddels ietsje verder gekomen is met de verbouwing!! Wens je heel veel sterkte verder ermee, t'is nu ff doorbijten maar straks ben je weer helemaal happy
Groetjes Inge

Een sneller kloppend hart zei

aha, dat is er dus aan de hand...ik dacht al, wanneer staat "my everyday things" weer eens bovenaan ;)
Maar je bent gewoon hartstikke druk!
Hopelijk loopt het allemaal een beetje gestaag, veel succes en tot binnenkort maar weer dan!

Groetjes, Veronique

Margriet Tournier zei

Hoi Elly,

Alles goed met de verbouwing?

Ik heb vandaag het SBM gekocht en ik zie dat je goed vertegenwoordigd bent. Je hebt weer hele mooie dingen gemaakt!

Groetjes,
Margriet