donderdag 6 januari 2011

New Year, New Chairs, New Finds!



We begonnen het nieuwe jaar met 2 nieuwe stoeltjes (Jenny Lund van Ikea), gekocht van m'n ijverig gespaarde centjes


We started this new year great, with 2 new chairs (Jenny Lund from Ikea), bought from my zealous saved money







En ik ben er helemaal verliefd op!

And I'm in love with them!







Natuurlijk gelijk weer even de kamer op z'n kop, de boom er uit, alles lekker schoongemaakt, weer wat nieuwe plantjes neergezet


Of course, the whole room went upside down, gone with the Christmas tree, cleaned everything, added a few new plants





En de breimand binnen handbereik, een heerlijk werkje voor de lange donkere avonden


And my knitting basket within reach, it's so nice to knit on these long, dark evenings




Ook nog naar de kringloop geweest en daar vond ik dit schattige kannetje


I also went to the thriftstore yesterday, there I found this cute little jug



En deze leuke S.C.M. schaal


And this pretty S.C.M. bowl




En deze lieve kopjes, ook van S.C.M., ben deze nog nooit eerder tegen gekomen.


And these lovely cups, also of S.C.M., I've never seen these before.





Zo is het weer heerlijk genieten van een "nieuw" huisje in een "nieuw" jaar!

So I enjoy my "new" home in this "new" year!
Hugs,



46 opmerkingen:

It's me zei

Wat een mooie stoelen Elly !! geweldig.....heerlijk je huisje zo......mooi al het witte servies.........alles leuk !! een heel fijn gezond blogjaar !! liefs van mij....xxx.....xxx...

Anoniem zei

Hee wat ziet het er supergaaf uit zeg, je nieuwe hoekje! Je hebt precies de stoeltjes die wij ook al een poos op het oog hebben! ;o) Zo past het precies bij je bank, ook als die weer eens wit is en bovendien kun je er lekker mee van kleur wisselen als je eens een andere hoes wilt.. DAAROM zijn wij zo dol op Ikea ;o) Erg leuk dat je hoekje zo precies gevuld is, en dat er toch ook nog een leuk tafeltje bij kan. En lekker een extra zitplaats er bij! Wij zijn al een dik jaar op zoek naar een andere bank, nu onze ektorp van 14 jaar echt helemaal op is, en we denken er nu toch over WEER een ektorp te kopen, maar helaas hebben ze nu geen ecru of naturel hoezen die machinewasbaar zijn... dus dat houdt ons nu nog tegen... We hebben heel veel banken gezien, maar alles is tegenwoordig enorm strak en blokkig, of in de verkeerde stof te koop of onbetaalbaar... dus als je tips hebt??? Ik snak er naar de boel hier een beetje te verversen... nieuwe tafeltjes zoek ik ook nog.. Bij jou ziet het er in ieder geval al geweldig uit (maar dat doet het altijd al..), ook je gave vindsels van de Kringloop ;o)! Heerlijk hoor! Veel plezier van je stoeltjes! Groetjes Annette E.

Mayflower zei

Je wil niet weten wat er in mijn 'moodschrift' tussen alle knipsels ligt van dingen die ik nog graag eens wil aanschaffen hihi.......diezelfde twee stoeltjes.....ik vind ze prachtig staan lieve Elly en zo hierboven te lezen ben ik niet de enigste.
En wat een mooie theekoppen.
Je begint het jaar echt goed.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Vorige week heb ik bij IKEA in een soortgelijke stoel gezeten..alleen weet ik niet zeker meer of het model helemaal gelijk was. Het zat in ieder geval heerlijk, dus ik snap heel goed dat je er zo blij mee bent! En ze zijn ook nog eens super leuk!

Mooie aankopen...ook bij de kringloop! Lieve groet, Ingrid

Petra zei

Wat ziet het er bij jou toch altijd gezellig uit. Alle glimt en blinkt. Maar wat is S.C.M? ik heb er nog nooit van gehoord.

groetjes Petra.

Gwen zei

Wauw dat ziet er weer heeeeel sfeervol uit...
Dit weekend ga ik ook de kerstboom wegdoen en alle kerstspullen opbergen... wat herschikken misschien...

ala zei

oh, that looks great and suits perfectly in your room.
a new year and a nearly new livingroom. here we have very icy streets.. so i do not even go out to get some new flowers.. so i have a look at your nice new things. that is something fo my soul, too.

groetjes en een gelukkik nieuw jaar
alke

Boukje zei

Wat een mooi hoekje, leuk die bruine mand onder het tafeltje! Mooie spulletjes weer van de kringloop!
Groetjes Boukje.

hokje zei

Wat een gave stoelen! Je bent weer goed geslaagd bij de kringloop...

Fijne dag,
Miranda

Muisje zei

Wat ziet dat er gezellig uit.
Mooie stoelen.
En de kringloop, altijd heerlijk.

Groeten Herma

Annemiek zei

Wat ziet het er onwijs gezellig uit bij je , wat een geweldige nieuwe aankopen heb je gedaan .
Wij hebben sinds een week een nieuw bankstel en sinds gisteren nog een nieuw stoeltje erbij, en wat kun je daarvan genieten he !!!!
Inderdaad net een heel nieuw huis.
Geniet lekker van al dat moois en uiteraard nog de beste wensen voor 2011 voor jou , je gezin en je familie .
Groetjes Annemiek [ Heemskerk ]

Claudia Leertouwer zei

Dat ziet er weer supergezellig bij je uit. Je bent weer helemaal klaar voor het nieuwe jaar.

Myszka zei

I really like your "new" room! And you know what? I have the same armchair in my living room, hehe!

All the best in New Year!

Vera zei

Ow wat is het weer heerlijk knus in je huisje!
En die stoelen zijn echt super gaaf!
Past er zo mooi bij allemaal :)

Geniet van de lange donkere avonden ;)
Groetejs

Vera

Unknown zei

Erg leuke stoeltjes.
Super leuke kopjes.
Alles fris en schoon het nieuwe jaar in.
Groetjes Brigitte

Jeanet zei

Geweldigggg je stoeltjes Elly....het ziet er weer superrrr uit bij je !! Gaaaaaaaf dat servies....pfffff ben stiekum jaloers op je , ik kom nergens aan toe de afgelopen , werk heeeeeel veel , kheb geen vut om wat te doen, baal er heel erg van , zit maar wat te borduren op de bank er komt niks uit m'n handen !! Hopelijk komt er binnenkort verandering in en wil ik zekerrrrr weer naar de kringloop !
Lieve groetjes Jeanet

Joan Ottevanger zei

Wat een leuke stoeltjes niet te groot en pompeus.Zit er een losse hoes bij?Het hoekje is zo wel heel gezellig geworden.

Carla zei

Wat een gave stoelen!!!
En wat extra leuk dat je ze na zo ijverig gespaard hebt dan eindelijk hebt staan.
Dat geeft mij altijd zo'n lekker gevoel!!!
Genier maar lekker van je 'nieuwe' huisje.

liefs Carla.

flowersandhome zei

Hey Elly! Prachtig hoekje heb je gecreëerd. Manlief liet gisteren eventjes weten dat het er niet inzat dat er dit jaar iets zou veranderen aan ons huis(wat nochtans al jaren een grondige aanpak nodig heeft). Ach ja, droom doorprikt(alweer) en doe ik maar voort met mijn ongeschilderde muren(al 12 jaar), grenen deuren en meubels, afschuwelijke vloer én blijf ik genieten van jullie nieuwe aanwinsten en mooie interieurs! Prachtige stoeltjes hoor! Mooie vondsten bij de Kringloop! Die tasjes zijn heel bijzonder van vorm vind ik. Mooi! GENIET van je nieuwe aanwinsten en een heel fijn nieuwjaar!
Groetjes,
Marian

La Maison zei

Ikea heeft altijd van die super stoelen. Deze zijn erg leuk hoor en je zult er vast heerlijk in zitten. Jullie hebben ook wel een leuke kringloop, ik kom nooit iets leuks tegen daar.

Een fijne start van het jaar met zulke leuke aanwinsten.

Groetjes
Hermine

Nieneke zei

"Jenny Lund"...klinkt als een gezellige, knusse vriendin...en jij hebt er gewoon 2!!

Marleen zei

wat een mooi hoekje zo. En dan de spulletjes van de kringloop, heerlijk. Mijn hofleverancier(lees kringloop) is drie dagen geleden afgebrand, snik snik. Nu maar wachten tot ze weer genoeg spullen hebben om, o.a. aan mij, te verkopen. fijne dag en groet, Marleen

Eveline zei

Leuk zoals jij die kopjes gebruikt met een waxine lichtje, en je stoeltjes zijn ook leuk.
Eveline.

Nathaly zei

Hi Elly, het is weer een genoegen om naar je blog te kijken. Heerlijk!

Fia zei

Een en al gezelligheid bij jou Elly!!
Mooie stoelen ze passen prachtig bij je andere spulletjes en wat ben je weer goed geslaagd bij de Kringloop bij jou komt alles zo goed op zijn plaats.
Wat een knus sfeertje!!!

Groetjes, Fia

vosgesparis zei

heerlijk die nieuwe stoeltjes ;) een mooi begin Ik wens je veel geluk het komende jaar.

jolanda zei

hoi Elly, als eerste natuurlijk een heel goed en gezellig 2011 gewenst!!
Wat zijn je stoeltjes práchtig!! Natuurlijk ook omdat je er weer zo'n gezellig hoekje van weet te maken... ik zie je helemaal zitten 's avonds met je breiwerkje hoor.
lieve groetjes jolanda

theeleuten zei

Oh je hebt die leuke stoelen.......helaas mijn bank is pas 3 jaar oud, maar anders zou ik het wel weten!!
Je hebt weer mooie vondsten gedaan, leuk idee die kopjes met de waxientjes.....staat erg knus!
Je hebt nu een heerlijk breiplekje, in je nieuwe stoel...lekkere ontspanning dat breien he?
Trouwens nog de beste wensen voor 2011.....

Liefs Evelien

Susan zei

Hoi Elly,

Wat een geweldig leuke stoeltjes! Zo leuk met het tafeltje in het midden...het is ervoor gemaakt!!

Gr. Susan.

alma zei

Wat een gezellig zitje met je nieuwe stoelen. Wat kun je daar dan heerlijk van genieten! Mooi hoor!

Ik geniet ook heel erg van mijn Ektorp!

Lieve groet
Alma

Corina zei

Dat ziet er heel gezellig uit! Wat een heerlijk plekje om te zitten breien. Veel plezier!

Unknown zei

Ja heel mooi die nieuwe stoeltjes Elly!Was ook al bij de kringloop geweest maar niks hoor heeel leeg zelfs. Nou volgende keer beter!
Fijne dag wenst je,
Nicole

Anoniem zei

Wat een leuke stoeltjes, super! Wat zullen ze ook leuk staan bij je nieuwe bankhoes! Lang leven Ikea! ;)

En je kringloopvondsten zijn ook al zo mooi! Aangezien heel veel mensen opruiming houden het begin van het nieuwe jaar is het misschien nu juist wel de tijd om te kringlopen? Voor mij even niet, straks moet ik alles mee verhuizen en ik heb al zo weinig! ;)

groetjes,
Mirelle

Twa zei

Jaaaa, ze staan leuk hoor, je stoelen. Enne ben je alweer bij de kring geweest?? Had je daar wel tijd voor?? Schiet je badkamer al een beetje op? Ik ben benieuwd naar je badstee hoor. Gezellig weekend! groetjes Twa.

sandra_w zei

Wat 'n supergave stoeltjes Elly! Wat zal jij heerlijk zitten breien zo in je knusse hoekje...Wat moeten we toch zonder Ikea beginnen ;-)

San x

scrappy jen d zei

Hoi meis,
Wat een schattige stoeltjes! Wat weer heerlijk fris en mooi (....nou ja...smaakvol is een beter woord) ingericht!
Echt super ziet het eruit! Ik heb de boom nog staan...
Hoop, dat manlief er dit weekend tijd voor krijgt om het gevaarte af te breken, ha, ha.
Fijn weekend, groetjes en liefs,
Jen.

Miss Marple zei

Wat een heerlijk begin, meid! Ik zou zo bij je kunnen intrekken!
Voor jou en je familie een heel fijn 2011! - Irma

De Ruijsbroekjes zei

oh wat gezellig staan deze twee, wat mooi gecombineerd met het tafeltje er tussen en die mand er onder! Leuke aanwinsten bij de kringloop, sjeetje wat schattig,en t heeft ook al een plakje gekregen, leuk !

tatam zei

I enjoy seeing that too !!! This place is so beautiful and your purchases are really great !

Jeanette zei

Hoi Elly, ik ben van de week nog bij Ikea geweest maar heb ze niet zien staan, nu had ik ook geen stoelen nodig dus zal er wel overheen gekeken hebben. Ik vind ze prachtig en ze staan daar ook zo mooi met het tafeltje er tussen en een mand er onder. Echt een prachtig hoekje zo!

Fijn weekend!
Lieve groet, Jeanette

Pierelantijntjes zei

Wat leuk, je nieuwe stoelen! Ze zijn prachtig en wat staan ze ook gezellig zo met dat tafeltje ertussen. Ik kan me zo goed voorstellen dat dit genieten is. Alles weer aan kant.....nieuwe stoelen dus ook weer een soort van nieuwe woonkamer zeg maar. Heerlijk hoor...geniet ervan!
Een heel fijn weekend,
liefs Ester

Jikkes zei

De stoelen staat prachtig!

En gaat het goed met de badkamer?

-X-

Frences zei

Die stoelen zijn echt helemaal leuk en het leuke hoekje dat je daar mee gemaakt hebt, nog veel leuker!! Wel blijven bloggen he, nu niet steeds je daar in nestelen,hihi. Mooi hoor!!

Groetjes Frences

Marjan zei

Wat een leuke stoeltjes Elly, het is een leuk hoekje geworden zo met die mand en dat tafeltje. En erg leuke spulletjes van de kringloop. Ik dacht zelf afgelopen zaterdag even naar de kringloop te gaan. Helaas, alsof het er voor niets was, heel de parkeerplaats vol, auto's dubbel geparkeerd op de weg. Zou iedereen óf ineens nieuwe spullen nodig hebben óf na de kerst grondig hebben opgeruimd?? Ik denk het laatste, omdat ik zelf die neiging ook altijd heb na de kerst. Even het huis op zijn kop en overtollige dingen de deur uit.
Geen kringloop voor mij dus.
Groetjes
Juul

LiLi M. zei

Ooh wat een mooie aanwinst je stoelen! Ik moet nodig ook weer eens naar Ikea! De kringloop blijft toch leuk hè, altijd een verrassing waar je mee thuis komt. Ik vind er ook altijd de grappigste cadeautjes, voor mijn oom Jan een glas waar 'Janneke' in gegraveerd staat (zijn bijnaam is Janneke van Holland, gegeven door de Belgische neven). Een scheepje in de fles voor dochters vriend die voor kapitein leert. Twee quilt tijdschriften voor vriendin en ga zo maar door, leve de kringloop en veel plezier in je nieuwe mooie huis!

Muggensteekjes zei

Hoi Elly,
ooh wat gezellig deze stoeltjes, heerlijk zo'n nieuw begin in het nieuwe jaar. Wij wachten op ons nieuwe bankstel(al vanaf november) en hopelijk komt het volgende week.Heerlijk hoor zo'n frisse start,fijne week...liefs Ingrid.